Vanhat japanilaiset urheiluautot kiinnostavat monia yhä edelleen tänä päivänä. Ne ovat onnistuneet saavuttamaan sellaisen klassikkoaseman, että ne pystyvät päihittämään monet modernit urheiluautot. Vanhemmat japanilaiset urheiluautot tunnetaan virtaviivaisesta tyylistään sekä korkeista hevosvoimistaan. Japani tunnettiinkin parhaana urheiluautojen valmistajamaana 1990-luvulla. Toki maa osaa yhä edelleen valmistaa niin tavallisia henkilöautoja kuin urheiluautoja. Silti 1990-luvun autot ovat saaneet klassikon aseman.

Monet suomalaiset harrastajat haluavat löytää hyväkuntoisen 1990-luvun urheiluauton, jota voi mahdollisesti tuunata oman mielensä mukaan. Toiset taas haluavat säilyttää auton sellaisessa kunnossa kuin se on. Japanilaisista urheiluautoista ollaan suunniteltu jopa uusia malleja, jotta nämä autot voitaisiin tuoda maailman markkinoille nyt 2020-luvulla. Honda NSX on yksi näistä automalleista, jotka halutaan tuoda takaisin kuluttajien keskuuteen. Aikanaan kyseinen malli tunnettiin huippuautona, jossa riitti näyttävyyttä sekä tehoa. Toki 2020-luvun auto olisi alkuperäisen mallin paranneltu versio. Ulkoasukin muuttaisi muotoaan, mutta auton tyyli säilyisi silti samanlaisena. Toivon mukaan myös muista aikansa huippuautoista on tulossa uusia malleja. Aivan edullisimmasta päästä näiden autojen hinnan ei kuitenkaan voida olettaa olevan. Jos oma budjetti ei ihan riitä urheiluauton hankkimiseen, kannattaa lisärahaa kokeilla saada vaikkapa nettikasinolta. Ennen Nitrocasino kirjautumista voi pohtia, kuinka paljon lisärahaa tarvitseekaan, jotta voi toteuttaa unelmansa.

1990-luvun suosituimmat japanilaiset urheiluautot

1990-luku todella oli japanilaisten urheiluautojen kulta-aikaa. Vuodesta 1997 vuoteen 2001 valmistettiin Acura Integra Type-R -autoa, joka onnistui saamaan jonkunlaisen klassikon aseman jopa Suomessa. Kyseistä automallia on tänä päivänä hyvin hankala löytää Suomen markkinoilta, mutta mahdotonta se ei kuitenkaan ole.

Vuodesta 1988 vuoteen 1991 asti valmistettu Honda CRX Si taas on yhä edelleen monen nuoren suosikkiauto. Se on pieni ja kevytrakeinen auto, jossa on kuitenkin paljon tehoa. Näin auton kiihtyvyys oli omaa luokkaansa. Autoa sai myös viritettyä helposti lain määrittämissä rajoissa. Kyseistä mallia seurasi malli Honda CRX Del Sol, jota alettiin valmistaa vuonna 1992. Myös tämä malli sai paljon kiitosta ja siitäkin tuli oman aikansa legenda, kuten monista muistakin Hondan pienistä ja huippuunsa viritetyistä autoista.